Primăria Sinaia a încheiat un contract cu firma de proiectare KXL Studio pentru elaborarea studiului de fezabilitate, documentația tehnică și obținerea avizelor necesare pentru realizarea unui pasaj rutier subteran în centrul stațiunii Sinaia, având o lungime estimată de 600 de metri. Proiectul face parte din eforturile administrației locale de a îmbunătăți infrastructura rutieră din zonă și de a facilita circulația în oraș.

A doua etapă a procesului de proiectare a pasajului a implicat lansarea unei licitații în mai 2023. La termenul limită din octombrie, au fost depuse două oferte concurente: Asocierea IRIMAT CONS (cu rol de lider) și INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII, precum și Asocierea KXL STUDIO (lider) și AVENTUS DESIGN, conform informațiilor furnizate de Economedia.

Spre deosebire de alte stațiuni precum Bușteni, Azuga și Predeal, unde DN 1 traversează direct centrul, Sinaia beneficiază deja de o centură rutieră, respectiv DN 1, care trece prin zona Gării Sinaia și este administrată de CNAIR. În colaborare cu CNAIR și Consiliul Județean Prahova, Primăria Sinaia a demarat proiecte pentru pasajele supraterane de la Sinaia Sud și Sinaia Nord.

Procesul de selecție a proiectantului a condus la desemnarea asociării conduse de KXL Studio ca câștigătoare, iar primăria a semnat un contract în valoare de 3,5 milioane lei pentru serviciile de proiectare, cu o durată estimată de 5 luni. Această sumă a reprezentat o economie față de valoarea inițial estimată, care era de 3,6 milioane lei, și fondurile au fost alocate din surse europene.

KXL Studio, o firmă de proiectare cu sediul în București, a avut în 2022 un total de trei angajați și o cifră de afaceri de 6,9 milioane lei, conform informațiilor disponibile pe termene.ro.

Proiectul în sine vizează crearea unui pasaj subteran între bulevardele principale Carol I și Ferdinand din Sinaia, conectând zonele importante precum Parcul Dimitrie Ghica și Cazinoul din centrul orașului. În plus, caietul de sarcini propune amenajarea unei parcări subterane cu cel puțin 200 de locuri între Bulevardul Carol I și Strada Eroilor, cu scopul de a menține zona centrală complet pietonală și de a transfera traficul general, inclusiv transportul public, în subteran.

Potrivit caietului de sarcini, pasajul subteran va avea o lungime de aproximativ 600 de metri și va oferi o conexiune rutieră bidirecțională între bulevardul Carol I și bulevardul Ferdinand. Structura pasajului va include două benzi de circulație, cu lățimea minimă de 3,5 metri fiecare, precum și trotuare pentru serviciu și evacuarea pietonilor.

Investiția cuprinde realizarea serviciilor de proiectare și elaborare documentații tehnico-economice, inclusiv studii de teren, obținerea certificatului de urbanism, avize/acorduri, precum și proiecte pentru autorizarea și organizarea execuției lucrărilor. Proiectul include și o parcare subterană amplasată sub parcul din zona centrală, cu conectare la pasajul subteran și cu intrări/ieșiri pentru autovehicule și pietoni.

În ansamblu, proiectul reflectă aspirația Primăriei Sinaia de a reconfigura urbanistic zona parcului central și de a crea o zonă pietonală cu acces carosabil restricționat, oferind în același timp soluții eficiente pentru parcarea autovehiculelor și îmbunătățirea calității vieții în oraș. Valoarea totală a investiției este estimată la 3.600.000,00 lei, fără TVA, conform informațiilor disponibile în documentația SEAP.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.