Durata contractului pentru partea de proiectare a Autostrăzii Ploiești – Brașov este de 6-7 ani, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, marți, într-un interviu la Antena 3, întrebat despre situația proiectului de pe Valea Prahovei. Grindeanu a precizat că a „moștenit” contractul cu Consitrans de la predecesorul său, Cătălin Drulă (n.r fără să-l menționeze), și că nu poate face nimic în privința termenelor, contractul fiind în derulare. Însă afirmațiile ministrului sunt eronate, durata contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate fiind în realitate de doi ani și jumătate, șase luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și șase luni pentru Proiect Tehnic, deci contract „la cheie” înainte de lansarea în execuție.
Datele oficiale CNAIR, compania din subordinea Ministerului Transporturilor, condus de PSD-istul Grindeanu?
„Vineri, 12.02.2021, CNAIR a semnat cu SC CONSITRANS S.R.L. contractul pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””. Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:
- 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
- 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
- 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).”
Dincolo de durata contractului pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic, Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri nu fac nimic de peste o jumătate de an pentru a reactiva site-ul Autostrăzii Ploiești – Brașov lansat în 2021 unde se publicau constant informări despre situația și evoluția proiectului.